top of page

מסעותיי המדומיינים בימי קורונה

כבר חודש הגוגל מאפס שלי מלא דגלים ירוקים - I WANT TO VISIT : הדגלים הירוקים התפשטו בשלוש מדינות שונות, אליהן תכננתי מאוד להגיע החודש. ובכן - לא הגעתי וכנראה שלא אגיע בקרוב.

אולי בימי הקורונה אנחנו בתקופה חדשה של מסעות מדומיינים?? מסעות היברידיים? נראה שמסעות בעולם ישתייכו ברובם לצעירים - נטולי ילדים ומחלות רקע.

לפני הכול חשוב גם להבין ש-6 שנים בפריז הטמיעו בי היטב היטב את ערך ה-VACANCES, לא מסתפקת בשבוע ברמת הגולן. רוצה לשגר מייל אוטומטי יפה כזה שיצאתיי לחופש ושנתראה בספטמבר.

א. גיאורגיה זה התחיל בגאורגיה שלפני חודש הייתה מדינה ירוקה מקורונה. בתחילת המילניום, גרתי שם שלושה חודשים בשליחות הסוכנות היהודית. חייתי בדירה על שדרות רוסטווילי עם שותפה ישראלית נפלאה לחוויה, יחד מצאנו עצמנו מנסות לנהל מועדון (די כושל) של צעירים וצעירות גאורגיים. חוויה הזויה, מעשירה, משוגעת. גיל 20 במלוא תפארתו!

אז חידשתי קשרים עם אצ'יקו שהתנדב בשמחה לתפור איתי יחד מסלול. הו אצ'יקו, המדריך הכריזמטי במועדון, שבינתיים שינה כיוון, עזב את הסוכנות, היגר לפרנקפורט ועובד בחברת תיירות. הסתבר שבאוגוסט יהיה בחופשת מולדת קצרה ושמחנו להיפגש על חינקלי בטיביליסי.

ואז גיאורגיה הפכה לאדומה בוהקת. ירדנו מזה. נקסט.




ב.1 - לפלנד חם באוגוסט בישראל 2021. כמה חם! שוודיה הקרירה והירוקה הסתמנה כאופציה נעימה יותר. בחיפוש מהיר נמצאו כרטיסי טיסה לשטוקהולם ב-130 יורו. איזו מציאה! קנינו. ואז גילינו שבדיקת קורונה בעיר עולה אותו מחיר. כפול 4 נוסעים. יקר שם. טוב, נזרום. נקצץ. ואם קריר אז עד הסוף - לפלנד! להגיע עד הקצה הצפוני. הכי טוב בתכנון נסיעה זה לכתוב בגוגל "הנופים הכי יפים בלפלנד השוודית". ולשם לשאוף להגיע. מצ"ב תמונת ההרים עם הצבעים. הסתובבתי לי בתלישות עם גיליון מסע אחר של לפלנד משנת 2001 ששלפתי ממדף מאובק אצל אבא שלי. לבי אמר לי שהדייג הלפלנדי, ששורשיו נטועים שם מאות בשנים, יהיה שם, אגיע אליו! ואז חושבים שוב. לפלנד. 12 מעלות ביום, שלוש בלילה. גשום כל יום. בת שנתיים וחצי שגופה ישמח להתוודע לוירוסים שבדים חדשים. חום אצלה זה 4-5 ימים, נקסט!





ב.2 דרום שבדיה נפלתי על איזה בחור נחמד מגוטנברג במסנג'ר והוספתי עוד מלא מלא נקודות ירוקות במפה. גם את האי של ברגמן כמובן. והפארק של בילבי. ומוזיאון איקאה. ואז הגל תופס לו תאוצה. מהדורות חדשות היסטריות. בידודים של שבוע, פתאום זרקו שבועיים. ואיר נורוויג'ן תפסה כנפיים קרות והתחילה לבטל טיסות בספטמבר, כלומר את טיסת החזרה שלנו, ומי יודע אם לא תבטל גם את זו החדשה שלאחר שלושה ימים, וכל הבידוד של ראש


השנה כבר תפור בחצר של סבא יהודה בשוהם.

ומה עם יסגרו את השמים? (לנדוד באירופה נשמע לי אישית דווקא רעיון לא רע) ומה אם חגי יחלה בקורונה (כלומר אני עם הילדים שבוע לבד), ומה אם אחד הילדים יחלה ויקחו אותו לבידוד (כן, גם שמועה כזו הגיעה אלינו) ומה אם ומה אם. אוקי. בחור נחמד מהפורום של הישראלים בשוודיה גילה לי ש-WIZZ הפולנית לא מבטלת טיסות ויש הרבה כאלו לשטוקהולם. ואז חגי - "אבל אני לא רוצה קונקשן, פחות שדות תעופה, פחות סיכוי להידבק. "

ג. פולין מפה לשם התמקדנו בפולין, ביי שוודיה לבינתיים. בצירוף מקרים - אחותי קופצת לשם מברלין לטיול שורשים על אופניים בביאלה פודלסקה, הסמוכה ללובלין, עיירתו של סבא יעקב. טיול שכזה נשמע די מעניין. אפשר גם שהם יעשו מסלול קטן בזמן שאבקר שוב באושוויץ, עבר קצת זמן מאז כיתה י"א. גילינו גם שבהרי הטטרים יש צוקים יפים לטיפוס, שקרקוב עיר מגניבה לגמרי, ובצפון ישנה עיר יפהפה - גדאנסק, דנציג לשעבר.


ואז... משבר דיפלומטי צץ בכותרות, הפולנים מאשרים את החוק המגביל את תביעות הרכוש, פולין בוחנת את ביטול מסעות הנוער ומה עוד. ומה הקשר תשאלו? המשבר הדיפלומטי כמעט והוביל למשבר משפחתי - "דווקא פולין??! הרצחת וגם ירשת?!". אז, כשאצל אבא שלי הסתמן שלא נוכל להיות בבידוד בחזרה, כשבבוקר בדיקת הקורונה לפני הנסיעה לחו"ל לאורי היה חום ובמקביל הועבר מסרון על חילוץ חולי קורונה במסוק מאיסלנד -

נשברנו ! לא נוסעים, סבבה?? סבבה!

ותודה לכל החברים הותיקים והחדשים שעזרו לי לתכנן את מסעותיי המדומיינים.

נשארות בארץ. חילופי דירות תל אביב-קיבוץ מצובה בסופש.

בינתיים התחסנתי בשלישית, אני עם חום גבוה. אבל זוכרת שהנוגדנים ישמרו עלי טוב במטוס. מתישהו..אולי סוכות? ראיתי בחדשות הערב שפורטוגל לא דורשת בידוד.

31 vues0 commentaire

Posts récents

Voir tout
bottom of page